неделя, 24 юли 2016 г.

Словения

Единственият словенски автор, който успявам да открия, е Йосип Стритар - баснописец, и присъства с една единствена басня във виртуалното пространство.
По пладне прилеп на земята падна
и невестулка сграбчи го. Той каза:
— Ох, имай милост, не си кръвожадна!
— Не може, стария закон ще спазя:
обичам птици!… — Ала ти грешиш!
Нищожна мишка съм, не птица, виж!
— Е, мишке, щом е тъй, бъди ми здрава! —
смили се тя и пусна го. Тогава
се спусна върху него чапла хищна:
Уплашен, писна в поза неподвижна: —
Ох, чапло, имай милост в този час!
— Защо? Със мишките се храня аз!
— Не мишка, аз съм птица като тебе,
но слаба, ден и нощ смъртта ме дебне,
затуй видът ми и на мишка мяза.
— От мен да мине! — чаплата му каза…
Днес мишка, утре птица — с хитрост ти
най-лесно се измъкваш от беди. /https://chitanka.info/text/4006-prilep/

Още малко информация за него - тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар