петък, 10 октомври 2014 г.

Италия

Алберто Моравия, Скука
Заглавието за мен съответства напълно и на съдържанието...
Със сигурност почитателите на Моравия биха ме разпънали на кръст, но това е усещането, с което затворих последните страници.
Главният герой е единствен син и наследник на богатата си майка. За разнообразие решава да стане художник, но и това не го освобождава от скуката и безсмислието на живота, които непрекъснато изпитва...Започва връзка с бившата любовница на съседа си художник /след смъртта му/, но и това не му донася нищо до момента, когато любовницата открито заявява, че не би свързала живота си с него... Романът завършва с несполучлив опит за самоубийство.

Дали романтиката на Италия е блян само на туристите? Добре че съм чела много приятни книги с място на действието Италия. Например тези на Марина Фиорато, която е със смесен произход /баща венецианец и майка - англичанка/ са оставили у мен много приятни спомени: "Венецианският договор", "Стъкларят от Морано", "Мадоната на бадемите", "Тайната на Ботичели".
А един прекрасен чиклит "Ако искаш да си легнеш с мен, сготви ми"
е неповторимо потапяне в една жизнелюбива атмосфера. Несъмнено англичанинът Антъни Капела обича Италия и италианската храна:).
Да-а, чете ми се нещо, което да ме кара да се усмихвам на света!

Няма коментари:

Публикуване на коментар