неделя, 22 февруари 2015 г.

Австрия

Лекарство против северния вятър, Даниел Глатауер


Една съвсем съвременно звучаща история. Погрешен имейл става непредумишлен повод за виртуална връзка. Той е разочарован от наскоро случила се раздяла,  а тя твърди, че е "щастливо омъжена".
Признавам умението на автора да сътвори прекрасни любовни диалози, остроумни и забавни...
Но...сюжетът ме притеснява. 
Наскоро в час по литература обсъждахме 10-те Божи заповеди. Беше в деня на ученическото самоуправление и дискусията се водеше от  ученичка. Обсъждаше се въпросът, коя заповед е най-трудна за изпълнение. След като преминаха през: "Не пожелавай...", "Не лъжи!", една голяма групичка се обединиха около седмата като най-трудна за изпълнение: "Не прелюбодействай!" Изведнъж няколко чифта очи се насочиха към мен и почти в хор попитаха: "Госпожо, кажете, нали тази е най-трудна за изпълнение?" Отговорих веднага: "За мен не е."  Дали съм изглеждала архаично, не ме е грижа!

Няма коментари:

Публикуване на коментар