неделя, 25 януари 2015 г.

Финландия - отново:)

http://bit.ly/1B98fsQ

Туве Янсон, Куклената къща


Имам и друга среща с Туве Янсон - от миналата година, от друг проект :)  - "Невидимото дете" , но "Куклената къща"...да, доста ми е трудно да я определя. В началото се чувствах доста смутена и объркана. Краят на разказите не е трагичен, но е някак не - радостен, липсва ми надеждата...
Дванадесет разказа за хора артисти - писателка, художник, скулптор, актриса...и не само, всъщност герои са всички, които са изкушени от мисълта дори за изкуството, от стремежа към красотата, мечтата, чистотата. 
Изуми ме умението на авторката да прави "дисекция" на един съвсем мъничък отрязък от една човешка съдба така, че го възприемаш като съвсем истински случило се...
The Times определя сборника като ексцентричен. Днес не го възприемам така, може би през 1978, когато е излязъл...
Но ми е много любопитно как се чете Туве Янсон в родната и Финландия и изобщо се замислих какво четат децата в страната с най-добрата образователна система? Ако някой може да разкаже, ще съм благодарна.

И още:
Разкази, които се четат много леко, неусетно достигаш до края, а там ти се присмиват дали наистина си разбрал какво се е случило?

Няма коментари:

Публикуване на коментар